CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »
“Orang yang bahagia itu akan selalu menyediakan waktu untuk membaca kerana membaca itu sumber hikmah menyediakan waktu tertawa kerana tertawa itu muziknya jiwa, menyediakan waktu untuk berfikir kerana berfikir itu pokok kemajuan, menyediakan waktu untuk beramal kerana beramal itu pangkal kejayaan, menyediakan waktu untuk bersenda kerana bersenda itu akan membuat muda selalu dan menyediakan waktu beribadat kerana beribadat itu adalah ibu dari segala ketenangan jiwa.”

K.A.M.I

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, 20 August 2011

Binnabil huda

Assalamualaikum n salam ramadhan 

Hari ni 20 ramadhan 1432H bersamaan 20 Ogos 2011. kejap je masa berlalu. pejam celik pejam celik lagi 10 hari nak raya n 10 malam terakhir dalam bulan ramdhan. Banyak kelebihan di bulan yang mulia ni. salah satu nyer adanyer malam lailatul qadar. Haaaaaa...pe lagi jom la kita ramai2 rebut peluang nie. Stahun sekali je tau. Orang yang dapat lailatul qadar adalah insan yg bertuah. bukan senang kita nk dapat malam lailatul qadar. Hanya insan yang terpilih je yang Allah beri. Perbanyakan bangun tgah malam, buat solat sunnat. Mudah2 an kita salah sorang insan yang terpilih untuk trima malam lailatul qadar...INSYALLAH....

Tngah godek2 nasyid kat youtube aku terjump satu lagu nasyid ni. Ingatkan x bezzz. sedap juga la..ni tjuk nasyid 2 Binnabil Huda dari kumpulan UNIC. Sejuk je hati bila kita dengar. Dengar byak2 kali pn x jemu. Rasa jiwa tenang je. Bulan puasa ni x boleh dengar lagu2 rock yg boleh melalaikan kita. hukum nyer makhruh. Lagi pn aku tgah bosan kat umah nie. Tak tau nk buat ape.dh tahap bosan la.nk kluar rasa cm nk hujan. baik on9 layan nasyid kat youtube. Buka fb pn x tau nk buat ape ngn fb 2. X de yg mnarik pn dlam fb 2. So..layan je la youtube 2..tetiba rindu myblog. dh lama x update.orang tngah busy le katakan. busy2 gak baju raya dh beli ke cik syazana..?? serius aku ckap aku x de smangat nk raya thun ni. tak tau la knapa. ape pn tak beli lagi. tak buat pape persiapan pn. Slalu nyer aku yg semangat sgt2 nk sambut raya. Bila call mak pagi tdi happy je dgar suara mak tersayang. Bila tnyer adik2 buat pe, mak jawab tgah cat umah..Perrrrgggggg...smangat gila adik2 aku nk raya thun nie. aku je x smngat nk raya. adik aku yg no 2 ingatkan aku balik minggu ni. dia nk bakar ayam. makan ramai2 buka puasa nnti. aku x jdi balik sbb smlam aku keja shif malam (jangan salah sangka yer. bukan keja kilang tau). balik pn dh lewat. Insyallah..mgu depan kkak balik k. Kkak nk tunaikankan permintaan mak ngn abah. Biar ada kelainan ckit raya nie k. Nk tambah lagi semangat raya family.Thun ni fmly aku pakai tema pink meroon. adik2 aku yg lain smua dh ade baju raya. Disebabkan aku x de semangt nak raya so aku x beli lagi. Ntah2 pakai baju raya tahun lepas je..x pe la x kisah pn. Yg bez time raya pn p solat hari raya kat masjid. tiap2 thun aku p solah hari raya. Kat c2 aku boleh jump member2 lama aku. Mengeratkan lagi persahabatan walaupun berjauhan. betul x..????

Happy2 juga, ingat sama tak lama lagi ramadhan akan pergi meninggalkan kita. 10 hari je lagi. kita tak tau lagi ramdhan tahun depan ada dengan kita ke tak. semua 2 ketentuan Illahi. Kita hanya merancang tetapi Allah S.W.T yang tentukan semua 2. Bulan ramdhan ni dah 6 thun tok aku meninggalkan aku. Korang bayangkan lagi 5 hari nk raya tok aku di jemput bertemu penciptanya. Betapa sedih hati aku n sedara mara aku yg lain. Raya pn cm x raya je time 2. sedih dengan kehilangan orang yg kita syang. Bulan ramadhan ni byak ajar kita erti kesabaran. Bukan puasa makan n minum je tapi berpuasa segala2 nyer termasuklah cara pemakaian kita. klau slalu pakai seksi2 2 ubah la pakai pakaian yg sopan2 bulan puasa nie. buat ape klau kita puasa tpi  pakai seksi2 juga..hhhmmmm...t kurang pahala nyer 2. Puasa dari segi sabar. jangan nk ikut hati sgt. Bulan Ramadhan ni la paling banyak Allah nk uji kita. Cuba kita bawak bersabar. klau gaduh dengan BF kita ke, sabar je la. Orang yg bersabar ni banyak manfaatnya. Allah berfirman yang bermaksud :

“Dan sesungguhnya Kami akan memberi balasan kepada orang yang sabar dengan pahala yang lebih baik dari apa yang telah mereka kerjakan.” (Surah al-Nahl, ayat 96)

Banyakkan ganjaran bagi orang yg bersabar ni. Allah dah janji dengan habuan masing2. Klau nk marah 2 cepat2 le istighfar hati jdi tenang. bukan ape orang klau tgah marah ni mcam2 boleh jdi. tambah2 bulan puasa ni, x pasal2 boleh batalkan puasa kita sbb bnda yg kita ckap kita tak pk dulu, main pakai lepas je. ikut sedap mulut je. cukup la stakat nie je. hari pn dh petang. nk siap2kan juadah untuk berbuka nnti. hhmmmm... tak tau nk masak ape hari nie. nk pegi bazar malas la. hhaaaaa.....satu lagi, jaga nafsu makan yerr. jangan ikutkan sangat nafsu makan. berjimat tau. klau pegi bazar 2 beli yg nak je. jangan beli sampai penuh 10 jari. nnti membazir je. membazirkan amalam syaitan..jom kita layan nasyid Binnabil Huda kat bawah nie. Semoga hati kita bertambah tenang :)




Ingatlah....!!!!